14 Aralık 2012 Cuma

Çay Saati

Cümlelerim olsun istedim uzun uzun.
Bir iki söylenmiş güzel sözüm olsun diye bir şarkıyı belki yüz kez dinledim. Her dinleyişimde zihnimde birbirinden farklı fikirler kıpırdadı, inanın.
İşe yaramadı, cümle olamadı hiçbiri. Onlar kıpırdadıkça zihnim acıdı, olan biten bu.

Gülmelerin yüzdeki kasların oynamasından öteye geçemediği zamanlar olduğunu öğrendim.
Gülerim hep ben. O yüzden bu kadar kolay ayırt ettim sahici gülmeleri sadece eylem olarak kalan gülmelerden.

Sonra diyorum ki bir odam olsa ağlamak için özel yapılmış, kimseye hesabını vermek zorunda kalmasam ağlamaların. Gülmek kadar ağlamanın da insanlara ait olduğu kabul görse.
Tamam kabul, sıradanlaşamayacak ağlamak gülmek kadar. Gülünce gözlerden yaş akmıyor mesela.
Ama ben diyorum ki boğazımdaki ben çözdükçe tekrar bağlanan düğümü çözecek kimse yok. O dışladığımız eylem dışında.

Sonra da diyorum ki bir arkadaşım olsa şöyle şuralarda yakınlarda bir yerde, gitsem ona habersizden. “Düğümlerimi çözmeme yardım eder misin?” desem, “çay koyayım mı?” dese, konuşmayı öyle çok sevmediğimi bilse, mümkünse çok konuşan biri olsa, o anlatsa ben dinlesem. Konunun bir önemi yok.

 Yeter ki kendimle baş başa kalmayayım.
 Henüz kendimle yalnız kalacak kadar sevmiyorum ben kendimi.

Sonra ööf diyorum. Aman be diyorum. Salak mısın diyorum. Salaksın diyorum.
Şöyle güzel bir nefes alınca diyaframdan, geçer diyorum. Ya da bir ağrı kesici.
Yapabileceğim bu. Elimden gelen tek şey bu.
Öyle kırılıp dökülmek yersiz.

Gülerim ben. Hep.
Her zaman mutluluktan olacak değil ya, mutlu etmek için olsun sıradaki.

10 yorum:

Sergerdan dedi ki...

müzik dinle (:

http://www.youtube.com/watch?v=RVxl2OQdwvU

Serapus dedi ki...

hıhım dinleyeyim. :)

kahvetelvesi dedi ki...

Geçer geçer....neler geçmedi ki

Toz dedi ki...

Bir sabah 7'de kalktım çok nadirdir 7'de kalktığım.Askerliği hariç tutuyorum tabi :)Otobüs durağına gittim hep mutsuz yüzler.Kimse yataktan kalkmak istememiş.Kimse işe gitmek istemiyor.Fakat kumral bi bayan vardı.Elma yiyordu sabahın köründe ve yüzünde tatlı bir tebessüm.Gidip konuşmak istedim ama kimbilir ne aptallıkları olucaktı sonradan.O anı bozmak istemedim.Ordaki tek mutlu insan beni mutlu edebildi.Sürekli gelir gözlerimin önüne ve sakinleşirim.İçimde hep bi pişmanlık var.Gerçi be aptal adam aynı mahallede oturuyorsunuz 2 sokak aşağında muhtemelen ve hala da otobüse biniyordur.Sabah 7 de kalkıp 1-2 gün kontrol edebilirsin.Ama gerek yok.Kötü sonuçlara gerek yok.

Ama yazından son cümlesinden anladığım başkalarını mutlu edince mutlu olmuyorsun yanlış mıdır?

Serapus dedi ki...

kahve telvesi;
O zaman sezen aksu'nun şarkısını dinleyelim. :)

Toz;
Hoşgeldin. :)
Aksine son cümlede gülümseyerek başkalarını mutlu edebileceğimi ifade etmek istedim.
Ben gülünce mutlu olanlar vardır, aile gibi, arkadaşlar gibi.

Adsız dedi ki...

Bende sizin gibi insanları mutlu etmek istiyordum. Onları anlamak, çare olmasam bile içlerini döküp, rahatlamalarını sağlamk güzeldir diyordum. İki hafta önce kadınları anlamaktan ve dinlemekten vaz geçtim :)) İYİ BİR ERKEKLE İYİ BİR KADIN BİRLİKTE DEĞİLDİR.ÇÜNKÜ KADINLAR KÖTÜ ERKEKLERE AŞIK OLUP İYİ ERKEKLERLE DERTLEŞİR...Viktor Hugo
Bu sözü gördükten sonra...Tabi yazar tamamen haklı olmaya bilir. Ama büyük çoğunluğu kapsayan bir düşünce ifade etmiş.
İnsanların kötü tercihlerinin sonuçlarını ben mi hafifletmeliyim. Birisinin anlamam demek bende ne gibi sonuçlara yol açar? Mutlu mu olurum!
En son kocasıyla geçinemeyen bir kadın psikoloğa gittiğini ve ilaç kullandığını söyledi. Akşam beraber konuşabileceğimiz bir mekan önerdi. Konuşup dertleşecekmişiz. Ona şunu söyledim. "Senin mutsuz olmana sebep olan şey sende var oldukça, o şeyden bana bulaştırmana izin vermem. Sana tek söyleyeceğim şudur: Git ya onu terket ya da adamı değiştirmeye çalışma. Lanet olası televizyonlardan gördüğün bir kaç toplum düşmanına benzemiyor diye kocanı aşağılık birisi olarak görmen ve onu değiştirmeye çalışmanın sonucu bu."

pia_set dedi ki...

Henüz kendimle yalnız kalacak kadar sevmiyorum kendimi. Çok sevdim bunu, yüreğine sağlık...

Serapus dedi ki...

ibrahim bulut;
Kimseyi değiştirmeye çalışmamak gerek haklısın, böyle bi çabam olmadı hiç.
Değişmemişken sevdiysek insanları, o değişik özelliklerinden dolayı sevmişizdir. Ulaştığımızda bize benzemelerini istemek, farklılıkları olduğu gibi kabul edemememek çok yersiz.

pia_set;
Dokunduysa kalbinde bir yerlere çok teşekkür ederim, hoşgeldin. :)

Adsız dedi ki...

Bu son yorum olsun, yani geçmişe ait! Öyle olsun işte...

'Gülerim ben.Hep.' ! O kadar çok gördüm ki...

Serapus dedi ki...

oz;
Tüm yorumlarını çok sevdim, çok teşekkür ederim. Vaktini aldı burada olup biten her şeyi okuyup yorumlamak, hem de hepsi öylesine güzeldi ki.

Gülerim ben. Hep. Bir aksilik çıkmazsa böyle devam eder sanırım.
Sonra bu sebepten bol miktarda kırışıklıkla yaşarım bir dönem. Kısmet.
:)