14 Mart 2013 Perşembe

Mavi Yazı


Diyorum ki günlerden bir gün, şöyle bir akşam Kız Kulesi'ni görmek ne müthiş olur. Belli bir hayranlığım söz konusu değil. Lakin "akşam" ne güzel olur.

Diyorum ki ben İstanbul'u istiyorum kız başıma. Süslü sözleri boca etmek gereksiz.
Yaşadığım şehirde "yaşamak" istiyorum. Bu kocaman şiiri dinlemeyi değil, okumayı arzuluyorum.

Önce oturacak yer, sonra bakılacak deniz, ardından eksiltili cümleler.
Pek simit yemem ya hani, bu kez simit ve çay da lazım. Biz, üçümüz...

Kimse bakmasın, kimse karışmasın, farklı farklı gözlerin hapishanelerinde mahkum edilmeyeyim işlemediğim suçlardan ötürü.

Diyorum ki kadınlar da kendilerini birkaç saatliğine şair hissetsin.
Akşam, akşamlığını bilsin; kadınlar görünmesin.

İsteğim en az senin kadar büyük İstanbul.
Şimdi ne söylediğini duyar gibiyim: 

- Pardon da, gözlerimin içiyle gülüyorum sana.

7 yorum:

cografyacı dedi ki...

demek sen çay, simit..bir simitle çayı kıskanmadığım kalmıştı :)
Şu cümle hoşuma gitti akşam akşamlığını bilsin..

Serapus dedi ki...

Teşekkürler şiir adam. :)

Unknown dedi ki...

- Pardon da, gözlerimin içiyle gülüyorum sana.

Bayıldım.

Serapus dedi ki...

Teşekkürler Yeliz, mutlu ettin, hoşgeldin. :)

Adsız dedi ki...

Kız Kulesi güzeldir; ama en çok bir kaç dakikalığına... Sonra ne mi olur? Hiçbir şey...

Serapus dedi ki...

Birkaç dakikalık güzellik. :)

UYKUSUZ// UYURGEZER dedi ki...

bütün şehirleri, bütün kasabaları, bütün köyleri, bütün caddeleri, bütün sokakları, kahveleri, çayhaneleri, meyhaneleri, köşe bucakları, bütün mekanlarda nefes almayı, yaşamayı hak ediyoruz kadın başımıza.. bunu istemekten vazgeçmemek umuduyla.