13 Eylül 2011 Salı

Books, books, books!

   
   Biraz önce kitap okuyordum ve canım sıkıldı. Ne yaptım peki? Halihazırda düzenli olan kitaplarımı düzeltmeye kalktım. Her zaman zevk aldığım bir eylemdir kendisi.
   Çok fazla kitap okuyan biri değilim şu sıralar. Ama okumuyorum da değil. Böyle ortası bi şeyler. Benim ilgi alanım daha çok kitap satılan yerleri gezmek, kitaplara dokunmak, gerekirse almak. Mesela kitap hediye edilmesi de çok güzel bi şey. Ama bana ısrarla kimse kitap almıyo ki. Halbuki uğraşmıcaklar hediye seçme derdiyle yani kitap almayı seçseler. İnsanları anlamak gerçekten zor.
   Bunlardan ziyade kitapları koklamak gibi psikopatça bi huyum da var. Kitap kokusuna ölünür, kafa bulunur gerekirse. Yani ayık gezmiyorum ben mesela. Boya, oje, uhu falan gibi kokulara da ilgim mevcut ama o konuya girmeye gerek yok şu anda, saptırmayayım.


   Her neyse, bütün kitaplarımı döktüm ortaya. Tekrar sıraladım onları kendi kafamdaki önem sıralarına göre. Ben her kitap alışımda ilk sayfalarına aldığım tarihi yazarım çook eskiden beri, kitap okuma alışkanlığını kazandığımdan beri hatta. Bu o kadar güzel bi şey ki, cidden. Çünkü düzeltirken hepsini açıp ilk sayfalarına şöyle bi baktım. Büssürü yıl öncesini gösteriyo tarihler mesela, o zamanlar kaçıncı sınıfta olduğumu düşündüm, neler yaptığımı düşündüm. En çok da bu işe yarıyor kitapları düzenlemek. Anılar meselesi yani.
   Sadece tarihler de değil, aralarındaki ayraçlar, yazdığım notlar falan. Böyle aptal bi gülümseme oluştu yüzümde yazdıklarımı görünce. Üniversite tercihlerimi sıralamışım bi kağıda, puanlarını, başarı sıralarını yazmışım, onu gördüm bi kitap arasında. Hele onu görünce o kadar tuhaf oldum ki. Yaklaşık dört yıl öncesinin heyecanını yaşadım sanki tekrar. Büyümüşüm ben.
   
   Ayrıca o kadar çok kitap almışım ki gençliğimde, bizim burada bi kitapçı var, onu ben zengin ettim sanırım. Bu demek oluyor ki eskiden daha çok okuyomuşum ben. Çünkü tarih aralıkları da kısa süreler genellikle. O yüzden eski alışkanlığımı geri kazanmalıyım acilen! Bu yıl çok okumalı, ders de çalışmalı çokça. Malum KPSS beni bekler.


   He bi de ödünç kitap alıp geri vermeyenlere acayip kılım. Büssürü kitabım gitti öyle. Oysa ki ben koklayıp bağrıma basmıştım onları. Bi de herkesin başına geliyo bu olay. Uzun zamandır kimseden ödünç kitap almıyorum ben. Bendeki hassasiyetin onlarda da olacağını düşündüğümden. Cimriyim galiba.
   Neyse gençler, okumak lazım, gerçekten.

5 yorum:

Lunarita dedi ki...

3 similarities detected!

-I have also been writing down the dates on the first pages of the books.

-I also like the smell of the books and I ofcourse do smell them! (:

-I can't also share my books with anyone. I am also being very stingy on sharing my books!

Love you Serapus!

Luna.

Serapus dedi ki...

Luna! :)
I'm glad to hear that.
Thank you!
I love you too, dear. :)

I love our similarities. :)

deeptone dedi ki...

mimin var.

Serapus dedi ki...

Gördüm kii. :) Sağol. :)

aLone dedi ki...

Yorumlarla birlikte blogu takip etmek güzel oluyor. Yorum yazmadan.